loading...

قیمت لوله پلیکا فشار قوی

بازدید : 49
سه شنبه 7 دی 1400 زمان : 10:34

تاریخچه لوله پلیکا فشار قوی:

خوب پاسخ این سوال این است که لوله های پلیکا فشار قوی در سال 1936 (آلمان) تولید شدند. در همان سال نصب آنها برای توزیع آب آشامیدنی مسکونی و خطوط لوله زباله و خارج از مسیر در همان کشور آلمان آغاز شد.آن ها از لوله های پلی وینیل کلرید با کیفیت بالا بودند و اکثر آن ها فعال هستند و هنوز در خدمت هستند. این لوله‌ها سپس برای مقاصد مختلف به کشورهای دیگر معرفی شدند و در منطقه آمریکای شمالی در سال 1949 مورد استفاده قرار گرفتند و پس از 3 سال به سراسر آمریکا معرفی شدند. در سال 2005 لوله پلیکا فشار قوی با فروش سالانه بیش از 6.8 میلیارد پوند در سال 2005، بزرگترین حجم مواد لوله پلاستیکی در آمریکای شمالی بودند. تاریخچه کامل لوله های پلیکا فشار قوی را اینجا بخوانید. مواد مورد استفاده برای لوله کشی در طول اعصار دارای تاریخچه جالبی هستند. داستان ها از استفاده از سرب و خاک رس در روزهای اولیه و بعدها کشف مسمومیت با سرب تا استفاده از پلی بوتیلن در دهه 70 که بعدها مشخص شد در معرض قرار گرفتن در معرض کلر به خطر می افتد - تکامل یافته است. امروزه ما هنوز انواع مختلفی از لوله های لوله کشی را در دسترس داریم و هر کدام از مواد مزایا و معایبی دارند. در این پست به مزایای استفاده از لوله پلیکا فشار قوی برای نیازهای لوله کشی شما می پردازیم.

لوله های پلیکا فشار قوی چیست؟

از زمان ورود به صحنه لوله کشی در دهه 50، طیف لوله های پلیکا فشار قوی به خوبی توسعه یافته است. این لوله ها از یک پلیمر ترموپلاستیک ساخته شده اند، به این معنی که از پلاستیک و وینیل ساخته شده اند. آن ها سفت و سخت هستند، به خوبی با آب با فشار بالا کار می کنند و در کاربردهای مختلف از انتقال آب آشامیدنی گرفته تا تخلیه کار می کنند. این لوله ها برای خطوط زهکشی، سیستم های آب و لوله کشی زیرزمینی ایده آل هستند. آن ها همچنین در مناطق زلزله خیز بسیار رایج هستند، زیرا به راحتی حرکت نمی کنند یا خم نمی شوند.

مزایای لوله های پلیکا فشار قوی:

مقاومت در برابر خوردگی:

بسیاری از مواد لوله کشی در نهایت با خوردگی مواجه می شوند که می تواند یکپارچگی آب آشامیدنی را تهدید کند. اینجاست که لوله پلیکا فشار قوی می درخشند. آن ها در برابر خوردگی خارجی و داخلی زیرزمینی آسیب ناپذیر هستند. اکثر شهرها با ترکیدگی لوله های آب مواجه هستند، گاهی اوقات کاملاً منظم، و این به دلیل خوردگی لوله های آب است. ثابت شده است که لوله پی وی سی در مقایسه با چدن، چدن داکتیل، بتن، فولاد و آزبست سیمان کمترین میزان شکستگی لوله را دارد.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی:

لوله های پلیکا فشار قوی همچنین در برابر بسیاری از معرف های شیمیایی و مواد شیمیایی ضدعفونی کننده مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند. این باعث می شود که آن ها برای اکثر پروژه های زیرساختی آب انتخابی برتر باشند زیرا می توانند قوی ترین اسیدها، قلیایی ها، محلول های آبی، فلوراید، محلول های آبکاری، آب نمک، روغن های معدنی و موارد دیگر را حمل کنند.

کاهش انسداد:

آستر لوله های پلیکا فشار قوی بسیار صاف است. این امر باعث کاهش مقاومت جریان آب می شود و فرصت انسداد و خرابی احتمالی را در یک سیستم با اتصالات زیاد کاهش می دهد. با لوله های پلیکا فشار قوی، آب با حداکثر فشار آب آزادانه جریان می یابد. این جریان آزاد آب همچنین به جلوگیری از تجمع بالقوه در سیستم های فاضلاب و فاضلاب کمک می کند. لوله های پلیکا فشار قوی بارها ثابت کرده اند که عملکرد طولانی مدت عالی و خدمات طولانی مدت بدون مشکل را ارائه می دهند.

اتصالات سریع برای نصب و بدون نشتی:

تحقیقات نشان می دهد که نصب لوله پلیکا فشار قوی 30 درصد سریعتر از لوله بتنی هم اندازه است.به علاوه، سطح صاف لوله می تواند اتصالات بدون نشتی را ایجاد کند و از دست دادن آب را کاهش دهد. و مهر و موم الاستومری آن ها امکان اتصال سریع و آسان را به آن ها می دهد.نیازی به استفاده از برق یا محافظت در برابر عناصر نیست.

زندگی طولانی:

مطالعات نشان می دهد که طول عمر لوله های پلیکا فشار قوی بیش از 100 سال است. این و این واقعیت که استفاده از لوله های پلیکا فشار قوی باعث کاهش خرابی های اصلی آب و هزینه های نگهداری می شود، دلیل اصلی انتخاب لوله پلیکا فشار قوی است.

کم هزینه:

نه تنها خود لوله‌ها نسبت به سایر مواد ارزان‌تر هستند، بلکه از آنجایی که نرخ شکستگی پایین و چرخه عمر بالا را ارائه می‌دهند، حتی مقرون به صرفه‌تر هستند. زیرا لوله های پلیکا فشار قوی نیاز به تعمیر و نگهداری و کار مداوم را کاهش می دهند. نصب آنها نیز کاهش می یابد، زیرا آن ها سریعتر نصب می شوند و حمل و نقل نیز ارزان تر است زیرا وزن سبکی دارند.

تحمل بارهای سنگین و مقاوم در برابر ریشه درختان:

این لوله کشی بسیار انعطاف پذیر است و می تواند بدون شکستگی خم شود و گزینه خوبی برای جابجایی خاک و وزن سنگین ترافیکی است. علاوه بر این، با اتصالات کمتر، لوله‌های پلیکا فشار قوی در برابر نفوذ ریشه مقاوم‌تر هستند و از آنجایی که اتصالات بسیار محکم نصب شده‌اند، بدون نشتی نیز هستند. لوله های پلیکا فشار قوی تحت تأثیر نشست پس انداز در اطراف لوله قرار نمی گیرند.

تاثیر مثبت محیطی:

از آنجایی که آن ها نشتی ندارند، هنگام استفاده از لوله های پلیکا فشار قوی شاهد هدر رفتن آب کمتری هستیم. محصولات پلیکا فشار قوی همچنین به انرژی کمتری نیاز دارند و از منابع کمتری در طول تولید خود استفاده می کنند. از آنجایی که سبک‌تر هستند، به انرژی کمتری و در نتیجه انتشار کمتری برای حمل و نصب نیاز دارند. دوام آنها به این معنی است که نیازی به تعویض زیاد نیست و در پایان چرخه عمر لوله پلیکا فشار قوی، می توان آن را به راحتی از سایر پلاستیک ها جدا کرد و بازیافت کرد.

سلامت و امنیت:

پی وی سی یک پلیمر غیر سمی و بی اثر است و بیشترین تحقیقات و آزمایش شده پلاستیک در جهان است. تمام استانداردهای بین المللی برای سلامت و ایمنی و محصولات و کاربردهای آن را برآورده می کند.

کاربرد لوله پلیکا فشار قوی:

لوله پلیکا فشار قوی یکی از انواع لوله های پلاستیکی پرکاربرد است. لوله‌های پلیکا فشار قوی سال‌هاست که کاربردهای زیادی در بخش‌های مختلف بازار ارائه می‌کنند. این لوله ها از ماده ای به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده اند. لوله های پلیکا فشار قوی دارای استحکام خوب و با دوام بالا با خواص مقاومت در برابر خوردگی بسیار خوب هستند. آنها مقرون به صرفه، مستحکم هستند و در اندازه های مختلف با طیف وسیعی از اتصالات لوله عرضه می شوند. آنها را می توان هم برای کاربردهای آب گرم و هم برای آب سرد استفاده کرد. لوله پی وی سی به راحتی در بازار موجود است. در توزیع آب و کاربردهای بهداشتی، لوله های پلیکا فشار قوی بیش از 60 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. لوله های پلیکا فشار قوی برای ساخت لوله های فاضلاب، آبیاری و شبکه های آب استفاده می شود. لوله های پی وی سی دارای خواص بسیار طولانی مدت هستند، نصب آسان، محکم، سبک وزن، بادوام و به راحتی قابل بازیافت هستند، از این رو آن ها را مقرون به صرفه و پایدار می کند. سطح صاف لوله های پلیکا فشار قوی به دلیل اصطکاک کم در مقایسه با لوله های فلزی یا بتنی جریان آب را سریع تر می کند. این لوله ها همچنین می توانند در طول ها، قطرها و ضخامت دیواره های مختلف بر اساس استانداردهای بین المللی مانند DIN 8061 و ASTM D1785 تولید شوند. برخی از برنامه های معمولی دیگر عبارتند از:

لوله کشی آبپاش آتش نشانی

گرمایش از کف تابشی

لوله کشی داخل استخر

سیستم های آب سرد

ذوب یخ

لوله های پلیکا فشار قوی چگونه ساخته می شوند؟

واکنش شیمیایی:

منشاء این لوله ها گاز شیمیایی معروف به وینیل کلرید است. این وینیل کلرید در معرض نور خورشید قرار می گیرد و یک واکنش شیمیایی را ایجاد می کند که به عنوان پلیمریزاسیون شناخته می شود که به یک ماده جامد سفید رنگ تبدیل می شود. در دستیابی به شکل و استحکام لوله پلیکا فشار قوی ، مواد شیمیایی به یکدیگر معرفی می شوند. گاز طبیعی برای ایجاد اتیلن گرم می شود. این فرآیند به عنوان کراکینگ شناخته می شود. سپس با استفاده از الکترولیز کلرید سدیم تشکیل می شود که منجر به کلر و هیدروکسید سدیم می شود. پیوند مولکولی:

مونومر وینیل کلرید با معرفی کلر و اتیلن ساخته می شود. سپس مولکول ها از انتهای هر مولکول به هم متصل می شوند و در نتیجه یک زنجیره طولانی از پلیمر PVC ایجاد می شود. از این رو پلاستیک ایجاد می شود. این پلاستیک پلیمریزه شده که به پودر پی وی سی ترموپلاستیک معروف است ذوب شده و در لوله ها قالب گیری می شود. این منجر به یک لوله از پلاستیک PVC می شود. به دلیل فرآیند شیمیایی، پی وی سی بسیار جامد و سفت می شود و در هنگام زلزله کمتر شکسته می شود و بنابراین می تواند فشارهایی را تحمل کند که هر فلزی نمی تواند تحمل کند، به همین دلیل است که پلی وینیل کلراید (PVC) ماده ترجیحی مورد استفاده برای لوله کشی و سیم کشی زیرزمینی است.لوله های پلیکا فشار قوی با استفاده از دستگاهی به نام اکسترودر در اندازه های کوچک 16 میلی متر و بزرگ 630 میلی متر تولید می شوند. پلاستیک پی وی سی از طریق یک اکسترودر ساقه دو پیچ یا یک پیچ دوقلو مخروطی هدایت می شود. ضخامت دیواره شلنگ PVC با قالب گیری تعیین می شود. اکسترودر لوله پی وی سی به ایجاد قطر لوله کمک می کند. اکسترودر لوله پلیکا فشار قوی استاندارد دارای سرعت تولید حدود بیست متر در دقیقه می باشد. شیلنگ از طریق پمپ خلاء عبور می کند. در انتهای خط مونتاژ، از یک دستگاه برش حلقه استفاده می شود تا لوله های پلیکا فشار قوی را به بخش هایی از لوله های جداگانه تقسیم کند که سپس سرد و قفسه بندی می شوند. لوله های پلیکا فشار قوی تکمیل شده برای برچسب گذاری، بازرسی نهایی و حمل به انبار ارسال می شود.

اتصالات لوله پلیکا فشار قوی:

برای کمک به تغییر جهت، اتصال انشعاب، تغییر اندازه و غیره مسیریابی لوله پلیکا فشار قوی، لیست کامل از اتصالات لوله پی وی سی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند موجود است.

سه راهی:

این اتصالات لوله پلیکا فشار قوی با سه سر، یکی در کنار با زاویه 90 درجه و دو در یک خط مستقیم است. آنها می توانند دو خط را به یک خط اصلی متصل کنند. سه راهی PVC اغلب برای سازه های PVC استفاده می شود. اینها اتصالات بسیار متنوعی هستند که برخی از پرکاربردترین قطعات در لوله کشی هستند. تی ها دارای انتهای سوکت لغزنده هستند اما نسخه های رزوه دار نیز موجود است.

آرنج:

برای اینکه سیستم لوله‌کشی چرخش پیدا کند (تغییر جهت)، باید خط لوله را با زانوهای PVC به اطراف خم کنید. این آرنج ها معمولاً در زاویه 90 درجه و 45 درجه در دسترس هستند. اغلب آرنج ها دارای انتهای سوکت لغزنده هستند اما نسخه های رزوه دار نیز موجود است.

صلیب ها:

این یک نوع کمتر رایج از اتصالات لوله پلیکا فشار قوی است که به یک بخش چهار لوله می پیوندد. صلیب ها دارای چهار اتصال لغزشی هستند که در زاویه 90 درجه به هم می رسند و در نتیجه یک شکل مثبت را تشکیل می دهند. از این صلیب ها معمولاً در ساخت چارچوب های خارج از لوله پلیکا فشار قوی استفاده می شود. آن ها برای تقسیم جریان سیال در جهات مختلف استفاده می شوند.

کوپلینگ ها و اتحادیه ها:

کوپلینگ ها ساده ترین و ارزان ترین نوع اتصالات لوله پلیکا فشار قوی هستند. کوپلینگ ها قطعات کوچکی هستند که یک قسمت را به طور دائم به قسمت دیگر متصل می کنند، یعنی می توانند لوله را به لوله و لوله را به اتصالات متصل کنند. این ها بسته به نیاز در انتهای رزوه دار یا لغزنده زن موجود هستند.اتحادیه ها چیزها را به هم متصل می کنند اما نه به اندازه اتصالات دائمی و می توانند از هم جدا شوند. آن ها در ساخت سازه های موقت مانند تکیه گاه چادر استفاده می شوند و در مواقعی که سازه مورد نیاز نیست می توان آن ها را جدا کرد. دارای یک حلقه در مرکز است که دو انتهای آن را از یکدیگر جدا می کند که امکان نگهداری و ساختارشکنی آسان را فراهم می کند.

درپوش و دوشاخه:

وظیفه کلاهک PVC این است که جریان را متوقف کند. در انتهای خط لوله ای که به لوله دیگری وصل نمی شود، کلاهک ها ارائه می شود. هدف از کلاهک این است که خط لوله ای را که قرار است بعدا گسترش یابد یا در صورت نیاز دسترسی آسان به سیستم را متوقف کند. درپوش ها نیز ظاهری تمام شده به لوله می بخشند. آن ها به دور یا خارج از لوله می روند تا یک سوکت یا انتهای رزوه ای ماده داشته باشند.دوشاخه ها نیز مانند کلاهک هستند اما به جای توقف جریان در لوله، جریان را در اتصالات متوقف می کنند. به همین دلیل، آنها به داخل اتصالات می روند که به این معنی است که دارای یک انتهای نخی نر هستند.

بوشینگ ها:

آن ها مانند آداپتورها هستند اما بر اتصال لوله هایی با قطرهای مختلف تمرکز می کنند. آنها رزوه ای هستند که آنها را از سایر انواع اتصالات جدا می کند که به نوبه خود نگهداری و سفارشی سازی خط لوله را بسیار آسان می کند. آن ها اغلب در کاربردهای محوطه سازی به دلیل عملکرد بهتر آن ها با اتصالات آب نسبت به فلز دیده می شوند که ممکن است باعث زنگ زدگی شوند

فلنج ها:

این ها نوعی اتصالات هستند که امکان اتصال لوازم جانبی و سایر موارد را به لوله می دهند. استحکام لوله را افزایش می دهد. این یک اتصال دیسک مانند است که با فشار دادن دو سطح با پیچ و مهره، لبه ها، گیره ها، مهر و موم محکمی ایجاد می کند. بیشتر از پیچ و مهره برای اتصال دو سطح استفاده می شود. آن ها در انتهای رشته ای یا لغزنده موجود هستند. به دلیل استحکام مورد نیاز فلنج ها با پی وی سی جدول 80 ساخته شده اند.

تولید کننده لوله پلیکا فشار قوی:

کارخانه تولید لوله پلیکا فشار قوی پایپ ایران ، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید لوله پلیکا با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین لوله پلیکا فشار قوی را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش لوله پلیکا فشار قوی پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله پلیکا فشار قوی برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله پلیکا فشار قوی پایپ ایران و استعلام قیمت لوله پلیکا فشار قوی پایپ ایران به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص پایپ ایران در تماس باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://pipe-iran.ir/ مراجعه نمایید.

تاریخچه لوله پلیکا فشار قوی:

خوب پاسخ این سوال این است که لوله های پلیکا فشار قوی در سال 1936 (آلمان) تولید شدند. در همان سال نصب آنها برای توزیع آب آشامیدنی مسکونی و خطوط لوله زباله و خارج از مسیر در همان کشور آلمان آغاز شد.آن ها از لوله های پلی وینیل کلرید با کیفیت بالا بودند و اکثر آن ها فعال هستند و هنوز در خدمت هستند. این لوله‌ها سپس برای مقاصد مختلف به کشورهای دیگر معرفی شدند و در منطقه آمریکای شمالی در سال 1949 مورد استفاده قرار گرفتند و پس از 3 سال به سراسر آمریکا معرفی شدند. در سال 2005 لوله پلیکا فشار قوی با فروش سالانه بیش از 6.8 میلیارد پوند در سال 2005، بزرگترین حجم مواد لوله پلاستیکی در آمریکای شمالی بودند. تاریخچه کامل لوله های پلیکا فشار قوی را اینجا بخوانید. مواد مورد استفاده برای لوله کشی در طول اعصار دارای تاریخچه جالبی هستند. داستان ها از استفاده از سرب و خاک رس در روزهای اولیه و بعدها کشف مسمومیت با سرب تا استفاده از پلی بوتیلن در دهه 70 که بعدها مشخص شد در معرض قرار گرفتن در معرض کلر به خطر می افتد - تکامل یافته است. امروزه ما هنوز انواع مختلفی از لوله های لوله کشی را در دسترس داریم و هر کدام از مواد مزایا و معایبی دارند. در این پست به مزایای استفاده از لوله پلیکا فشار قوی برای نیازهای لوله کشی شما می پردازیم.

لوله های پلیکا فشار قوی چیست؟

از زمان ورود به صحنه لوله کشی در دهه 50، طیف لوله های پلیکا فشار قوی به خوبی توسعه یافته است. این لوله ها از یک پلیمر ترموپلاستیک ساخته شده اند، به این معنی که از پلاستیک و وینیل ساخته شده اند. آن ها سفت و سخت هستند، به خوبی با آب با فشار بالا کار می کنند و در کاربردهای مختلف از انتقال آب آشامیدنی گرفته تا تخلیه کار می کنند. این لوله ها برای خطوط زهکشی، سیستم های آب و لوله کشی زیرزمینی ایده آل هستند. آن ها همچنین در مناطق زلزله خیز بسیار رایج هستند، زیرا به راحتی حرکت نمی کنند یا خم نمی شوند.

مزایای لوله های پلیکا فشار قوی:

مقاومت در برابر خوردگی:

بسیاری از مواد لوله کشی در نهایت با خوردگی مواجه می شوند که می تواند یکپارچگی آب آشامیدنی را تهدید کند. اینجاست که لوله پلیکا فشار قوی می درخشند. آن ها در برابر خوردگی خارجی و داخلی زیرزمینی آسیب ناپذیر هستند. اکثر شهرها با ترکیدگی لوله های آب مواجه هستند، گاهی اوقات کاملاً منظم، و این به دلیل خوردگی لوله های آب است. ثابت شده است که لوله پی وی سی در مقایسه با چدن، چدن داکتیل، بتن، فولاد و آزبست سیمان کمترین میزان شکستگی لوله را دارد.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی:

لوله های پلیکا فشار قوی همچنین در برابر بسیاری از معرف های شیمیایی و مواد شیمیایی ضدعفونی کننده مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند. این باعث می شود که آن ها برای اکثر پروژه های زیرساختی آب انتخابی برتر باشند زیرا می توانند قوی ترین اسیدها، قلیایی ها، محلول های آبی، فلوراید، محلول های آبکاری، آب نمک، روغن های معدنی و موارد دیگر را حمل کنند.

کاهش انسداد:

آستر لوله های پلیکا فشار قوی بسیار صاف است. این امر باعث کاهش مقاومت جریان آب می شود و فرصت انسداد و خرابی احتمالی را در یک سیستم با اتصالات زیاد کاهش می دهد. با لوله های پلیکا فشار قوی، آب با حداکثر فشار آب آزادانه جریان می یابد. این جریان آزاد آب همچنین به جلوگیری از تجمع بالقوه در سیستم های فاضلاب و فاضلاب کمک می کند. لوله های پلیکا فشار قوی بارها ثابت کرده اند که عملکرد طولانی مدت عالی و خدمات طولانی مدت بدون مشکل را ارائه می دهند.

اتصالات سریع برای نصب و بدون نشتی:

تحقیقات نشان می دهد که نصب لوله پلیکا فشار قوی 30 درصد سریعتر از لوله بتنی هم اندازه است.به علاوه، سطح صاف لوله می تواند اتصالات بدون نشتی را ایجاد کند و از دست دادن آب را کاهش دهد. و مهر و موم الاستومری آن ها امکان اتصال سریع و آسان را به آن ها می دهد.نیازی به استفاده از برق یا محافظت در برابر عناصر نیست.

زندگی طولانی:

مطالعات نشان می دهد که طول عمر لوله های پلیکا فشار قوی بیش از 100 سال است. این و این واقعیت که استفاده از لوله های پلیکا فشار قوی باعث کاهش خرابی های اصلی آب و هزینه های نگهداری می شود، دلیل اصلی انتخاب لوله پلیکا فشار قوی است.

کم هزینه:

نه تنها خود لوله‌ها نسبت به سایر مواد ارزان‌تر هستند، بلکه از آنجایی که نرخ شکستگی پایین و چرخه عمر بالا را ارائه می‌دهند، حتی مقرون به صرفه‌تر هستند. زیرا لوله های پلیکا فشار قوی نیاز به تعمیر و نگهداری و کار مداوم را کاهش می دهند. نصب آنها نیز کاهش می یابد، زیرا آن ها سریعتر نصب می شوند و حمل و نقل نیز ارزان تر است زیرا وزن سبکی دارند.

تحمل بارهای سنگین و مقاوم در برابر ریشه درختان:

این لوله کشی بسیار انعطاف پذیر است و می تواند بدون شکستگی خم شود و گزینه خوبی برای جابجایی خاک و وزن سنگین ترافیکی است. علاوه بر این، با اتصالات کمتر، لوله‌های پلیکا فشار قوی در برابر نفوذ ریشه مقاوم‌تر هستند و از آنجایی که اتصالات بسیار محکم نصب شده‌اند، بدون نشتی نیز هستند. لوله های پلیکا فشار قوی تحت تأثیر نشست پس انداز در اطراف لوله قرار نمی گیرند.

تاثیر مثبت محیطی:

از آنجایی که آن ها نشتی ندارند، هنگام استفاده از لوله های پلیکا فشار قوی شاهد هدر رفتن آب کمتری هستیم. محصولات پلیکا فشار قوی همچنین به انرژی کمتری نیاز دارند و از منابع کمتری در طول تولید خود استفاده می کنند. از آنجایی که سبک‌تر هستند، به انرژی کمتری و در نتیجه انتشار کمتری برای حمل و نصب نیاز دارند. دوام آنها به این معنی است که نیازی به تعویض زیاد نیست و در پایان چرخه عمر لوله پلیکا فشار قوی، می توان آن را به راحتی از سایر پلاستیک ها جدا کرد و بازیافت کرد.

سلامت و امنیت:

پی وی سی یک پلیمر غیر سمی و بی اثر است و بیشترین تحقیقات و آزمایش شده پلاستیک در جهان است. تمام استانداردهای بین المللی برای سلامت و ایمنی و محصولات و کاربردهای آن را برآورده می کند.

کاربرد لوله پلیکا فشار قوی:

لوله پلیکا فشار قوی یکی از انواع لوله های پلاستیکی پرکاربرد است. لوله‌های پلیکا فشار قوی سال‌هاست که کاربردهای زیادی در بخش‌های مختلف بازار ارائه می‌کنند. این لوله ها از ماده ای به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده اند. لوله های پلیکا فشار قوی دارای استحکام خوب و با دوام بالا با خواص مقاومت در برابر خوردگی بسیار خوب هستند. آنها مقرون به صرفه، مستحکم هستند و در اندازه های مختلف با طیف وسیعی از اتصالات لوله عرضه می شوند. آنها را می توان هم برای کاربردهای آب گرم و هم برای آب سرد استفاده کرد. لوله پی وی سی به راحتی در بازار موجود است. در توزیع آب و کاربردهای بهداشتی، لوله های پلیکا فشار قوی بیش از 60 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. لوله های پلیکا فشار قوی برای ساخت لوله های فاضلاب، آبیاری و شبکه های آب استفاده می شود. لوله های پی وی سی دارای خواص بسیار طولانی مدت هستند، نصب آسان، محکم، سبک وزن، بادوام و به راحتی قابل بازیافت هستند، از این رو آن ها را مقرون به صرفه و پایدار می کند. سطح صاف لوله های پلیکا فشار قوی به دلیل اصطکاک کم در مقایسه با لوله های فلزی یا بتنی جریان آب را سریع تر می کند. این لوله ها همچنین می توانند در طول ها، قطرها و ضخامت دیواره های مختلف بر اساس استانداردهای بین المللی مانند DIN 8061 و ASTM D1785 تولید شوند. برخی از برنامه های معمولی دیگر عبارتند از:

لوله کشی آبپاش آتش نشانی

گرمایش از کف تابشی

لوله کشی داخل استخر

سیستم های آب سرد

ذوب یخ

لوله های پلیکا فشار قوی چگونه ساخته می شوند؟

واکنش شیمیایی:

منشاء این لوله ها گاز شیمیایی معروف به وینیل کلرید است. این وینیل کلرید در معرض نور خورشید قرار می گیرد و یک واکنش شیمیایی را ایجاد می کند که به عنوان پلیمریزاسیون شناخته می شود که به یک ماده جامد سفید رنگ تبدیل می شود. در دستیابی به شکل و استحکام لوله پلیکا فشار قوی ، مواد شیمیایی به یکدیگر معرفی می شوند. گاز طبیعی برای ایجاد اتیلن گرم می شود. این فرآیند به عنوان کراکینگ شناخته می شود. سپس با استفاده از الکترولیز کلرید سدیم تشکیل می شود که منجر به کلر و هیدروکسید سدیم می شود. پیوند مولکولی:

مونومر وینیل کلرید با معرفی کلر و اتیلن ساخته می شود. سپس مولکول ها از انتهای هر مولکول به هم متصل می شوند و در نتیجه یک زنجیره طولانی از پلیمر PVC ایجاد می شود. از این رو پلاستیک ایجاد می شود. این پلاستیک پلیمریزه شده که به پودر پی وی سی ترموپلاستیک معروف است ذوب شده و در لوله ها قالب گیری می شود. این منجر به یک لوله از پلاستیک PVC می شود. به دلیل فرآیند شیمیایی، پی وی سی بسیار جامد و سفت می شود و در هنگام زلزله کمتر شکسته می شود و بنابراین می تواند فشارهایی را تحمل کند که هر فلزی نمی تواند تحمل کند، به همین دلیل است که پلی وینیل کلراید (PVC) ماده ترجیحی مورد استفاده برای لوله کشی و سیم کشی زیرزمینی است.لوله های پلیکا فشار قوی با استفاده از دستگاهی به نام اکسترودر در اندازه های کوچک 16 میلی متر و بزرگ 630 میلی متر تولید می شوند. پلاستیک پی وی سی از طریق یک اکسترودر ساقه دو پیچ یا یک پیچ دوقلو مخروطی هدایت می شود. ضخامت دیواره شلنگ PVC با قالب گیری تعیین می شود. اکسترودر لوله پی وی سی به ایجاد قطر لوله کمک می کند. اکسترودر لوله پلیکا فشار قوی استاندارد دارای سرعت تولید حدود بیست متر در دقیقه می باشد. شیلنگ از طریق پمپ خلاء عبور می کند. در انتهای خط مونتاژ، از یک دستگاه برش حلقه استفاده می شود تا لوله های پلیکا فشار قوی را به بخش هایی از لوله های جداگانه تقسیم کند که سپس سرد و قفسه بندی می شوند. لوله های پلیکا فشار قوی تکمیل شده برای برچسب گذاری، بازرسی نهایی و حمل به انبار ارسال می شود.

اتصالات لوله پلیکا فشار قوی:

برای کمک به تغییر جهت، اتصال انشعاب، تغییر اندازه و غیره مسیریابی لوله پلیکا فشار قوی، لیست کامل از اتصالات لوله پی وی سی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند موجود است.

سه راهی:

این اتصالات لوله پلیکا فشار قوی با سه سر، یکی در کنار با زاویه 90 درجه و دو در یک خط مستقیم است. آنها می توانند دو خط را به یک خط اصلی متصل کنند. سه راهی PVC اغلب برای سازه های PVC استفاده می شود. اینها اتصالات بسیار متنوعی هستند که برخی از پرکاربردترین قطعات در لوله کشی هستند. تی ها دارای انتهای سوکت لغزنده هستند اما نسخه های رزوه دار نیز موجود است.

آرنج:

برای اینکه سیستم لوله‌کشی چرخش پیدا کند (تغییر جهت)، باید خط لوله را با زانوهای PVC به اطراف خم کنید. این آرنج ها معمولاً در زاویه 90 درجه و 45 درجه در دسترس هستند. اغلب آرنج ها دارای انتهای سوکت لغزنده هستند اما نسخه های رزوه دار نیز موجود است.

صلیب ها:

این یک نوع کمتر رایج از اتصالات لوله پلیکا فشار قوی است که به یک بخش چهار لوله می پیوندد. صلیب ها دارای چهار اتصال لغزشی هستند که در زاویه 90 درجه به هم می رسند و در نتیجه یک شکل مثبت را تشکیل می دهند. از این صلیب ها معمولاً در ساخت چارچوب های خارج از لوله پلیکا فشار قوی استفاده می شود. آن ها برای تقسیم جریان سیال در جهات مختلف استفاده می شوند.

کوپلینگ ها و اتحادیه ها:

کوپلینگ ها ساده ترین و ارزان ترین نوع اتصالات لوله پلیکا فشار قوی هستند. کوپلینگ ها قطعات کوچکی هستند که یک قسمت را به طور دائم به قسمت دیگر متصل می کنند، یعنی می توانند لوله را به لوله و لوله را به اتصالات متصل کنند. این ها بسته به نیاز در انتهای رزوه دار یا لغزنده زن موجود هستند.اتحادیه ها چیزها را به هم متصل می کنند اما نه به اندازه اتصالات دائمی و می توانند از هم جدا شوند. آن ها در ساخت سازه های موقت مانند تکیه گاه چادر استفاده می شوند و در مواقعی که سازه مورد نیاز نیست می توان آن ها را جدا کرد. دارای یک حلقه در مرکز است که دو انتهای آن را از یکدیگر جدا می کند که امکان نگهداری و ساختارشکنی آسان را فراهم می کند.

درپوش و دوشاخه:

وظیفه کلاهک PVC این است که جریان را متوقف کند. در انتهای خط لوله ای که به لوله دیگری وصل نمی شود، کلاهک ها ارائه می شود. هدف از کلاهک این است که خط لوله ای را که قرار است بعدا گسترش یابد یا در صورت نیاز دسترسی آسان به سیستم را متوقف کند. درپوش ها نیز ظاهری تمام شده به لوله می بخشند. آن ها به دور یا خارج از لوله می روند تا یک سوکت یا انتهای رزوه ای ماده داشته باشند.دوشاخه ها نیز مانند کلاهک هستند اما به جای توقف جریان در لوله، جریان را در اتصالات متوقف می کنند. به همین دلیل، آنها به داخل اتصالات می روند که به این معنی است که دارای یک انتهای نخی نر هستند.

بوشینگ ها:

آن ها مانند آداپتورها هستند اما بر اتصال لوله هایی با قطرهای مختلف تمرکز می کنند. آنها رزوه ای هستند که آنها را از سایر انواع اتصالات جدا می کند که به نوبه خود نگهداری و سفارشی سازی خط لوله را بسیار آسان می کند. آن ها اغلب در کاربردهای محوطه سازی به دلیل عملکرد بهتر آن ها با اتصالات آب نسبت به فلز دیده می شوند که ممکن است باعث زنگ زدگی شوند

فلنج ها:

این ها نوعی اتصالات هستند که امکان اتصال لوازم جانبی و سایر موارد را به لوله می دهند. استحکام لوله را افزایش می دهد. این یک اتصال دیسک مانند است که با فشار دادن دو سطح با پیچ و مهره، لبه ها، گیره ها، مهر و موم محکمی ایجاد می کند. بیشتر از پیچ و مهره برای اتصال دو سطح استفاده می شود. آن ها در انتهای رشته ای یا لغزنده موجود هستند. به دلیل استحکام مورد نیاز فلنج ها با پی وی سی جدول 80 ساخته شده اند.

تولید کننده لوله پلیکا فشار قوی:

کارخانه تولید لوله پلیکا فشار قوی پایپ ایران ، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید لوله پلیکا با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین لوله پلیکا فشار قوی را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش لوله پلیکا فشار قوی پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله پلیکا فشار قوی برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله پلیکا فشار قوی پایپ ایران و استعلام قیمت لوله پلیکا فشار قوی پایپ ایران به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص پایپ ایران در تماس باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://pipe-iran.ir/ مراجعه نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 20
  • بازدید کلی : 300
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی